Nuova ricerca sul potere del sorriso

Sappiamo tutti che sorridere è importante quando si incontrano nuove persone. Comunque, una nuova ricerca suggerisce che diversi tipi di sorriso influenzano quello che la gente pensa si noi.

Ci sono molti proverbi sul potere del sorriso. "La pace comincia con un sorriso". "Un sorriso è un benvenuto universale". "La vita è corta ma un sorriso porta via un secondo". Tutti ottimi consigli. Ma non è così semplice. Secondo una nuova ricerca, se vuoi fare una buona impressione quando incontri gente non è solo questione di sorridere. Dipende da come sorridi.

Lo studio è stato fatto dal Go Group, una organizzazione a supporto di organizzazioni commerciali basata in Scozia. Hanno guardato le reazioni della gente a differenti sorrisi. Hanno scoperto che le reazioni variano considerabilmente.

In questo modo dicono di aver trovato tre tipi di sorriso da evitare: Il primo è "l'entusiasta", molto ampio, mostrando tutti i denti, possibile prova del fatto che ne hai avuto fin troppo. Poi c'è "il grande congelato", un sorriso fisso che sembra teatrale e falso. E infine c'è "il robot", un sorriso piccolo, striminzito, senza calore.

L'organizzazione consiglia anche di fare attenzione al sorriso troppo veloce, dato che può farti apparire insincero. Il miglior sorriso, dicono, è lento e cresce naturalmente su tutta la faccia.

Testo originale: BBC Words in the News 2 giugno 2010

New research on the power of smiling

We all know that smiling is important when meeting new people. However, new research suggests that different types of smiles affect what people think of us.

There are any number of sayings about the power of the smile. 'Peace begins with a smile.' 'A smile is the universal welcome.' 'Life is short but a smile only takes a second.'
  • second: very short period of time. There are 60 seconds in one minute
All good advice. But it may not be as simple as that. According to new research, if you want to make a good impression when you meet people, it's not just that you smile. It's how you smile.
  • to make a good impression: to make people think well of you
The study was carried out by the Go Group, a business support organisation based in Scotland. They looked at people's reactions to different grins.
  • grin: smile
They found that responses varied considerably.
  • responses varied considerably: people reacted very differently
Through this they say they have found three types of smile to avoid:
  • to avoid: not to do
The first is 'The Enthusiast', very wide, all teeth showing, possible evidence that you can have too much of a good thing.
  • enthusiast: person who is very positive and encouraging, who always looks on the bright side of things
  • have too much of a good thing (fixed expression): it's possible that if you have something that you really like (a treat) too often, you'll eventually not enjoy it very much
Then there is the 'Big Freeze', a fixed grin that looks practised and fake.
  • fake: false, not true or genuine
Finally comes 'The Robot', a small, thin smile, lacking in warmth.
  • lacking in warmth: not having very much friendliness and openness
The group also warns about smiling too quickly, saying it can make you look insincere. The best smile, they say, is slower and floods naturally across the whole face.
  • to flood: to spread, to move across

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