Tifosi spagnoli celebrano la vittoria nella coppa del mondo

I tifosi del calcio spagnolo hanno celebrato tutta la notte dopo che la loro squadra ha vinto la coppa del mondo. In una finale dai toni drammatici, la Spagna ha battuto l'Olanda 1 a 0 ai tempi supplementari, con un goal di Andrés Iniesta.

[Foto: tifosi spagnoli in festa]

Stanno ancora festeggiando, qui in Madrid; le celebrazioni per la prima vittoria da sempre della Spagna nella coppa del mondo sono proseguite per tutta la notte.

La strada principale della città, la Gran Via, è stata chiusa al traffico mentre migliaia di tifosi hanno fatto la loro propria parata per la vittoria. Hanno ballato sui bidoni dell'immondizia e si sono appesi dai lampioni. Avvolti nella bandiera nazionale, hanno cantato, bevuto, e assaporato il momento.

Il Primo Ministro Zapatero ha definito la vittoria della Spagna una vittoria epica; una che sarà ricordata nella storia della nazione. L'allenatore della squadra dice che la vittoria della coppa del mondo è una ricompensa per il bel calcio. I tifosi spagnoli non hanno dubbi su questo punto. Più tardi nella giornata corrente, i nuovi campioni del mondo torneranno qui in Madrid. Questa città, e l'intero Paese, progettano di salutare i loro calciatori come eroi nazionali.

Testo originale: BBC Words in the News 12 luglio 2010

Spanish fans celebrate World Cup victory

Spanish football fans have been celebrating all night after their team won the World Cup. In a dramatic final, Spain beat the Netherlands one-nil in extra time, with a goal by Andrés Iniesta.

[Photo: Spanish fans celebrating]

They're still partying here in Madrid; the celebration of Spain's first ever World Cup win has gone on right through the night.
  • right through the night: all night; until the morning

The city high street, Gran Via, has been closed to traffic as thousands of fans conduct their own victory parade. They've been dancing on dustbins and hanging from lamp-posts. Wrapped in the national flag, they've been singing, drinking, and savouring the moment.
  • high street: the main road in a city or town
  • victory parade: public celebrations to mark the win
  • lamp-posts: tall poles to hold up street lights
  • the national flag: the piece of cloth with colours and patterns representing the country
  • savouring the moment: enjoying the experience

Prime Minister Zapatero has called Spain's success an epic victory; one that’ll go down in the country's history. The team coach calls winning the World Cup reward for beautiful football. There's no doubting that for Spanish fans. Later today, the new world champions will arrive back here in Madrid. This city, the whole country, plan to welcome their footballers as national heroes.
  • an epic victory: an impressive win
  • go down in the country's history: be remembered by the nation
  • world champions: the best team on the planet
  • national heroes: people who are admired by the whole country

Nessun commento:

Posta un commento